Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016

Η αξιολόγηση σε κάνει να χάνεις την αγάπη για τη δουλειά σου.

Η αξιολόγηση σε κάνει να χάνεις την αγάπη για τη δουλειά σου.



Μετά από όλα αυτά έχω  συνειδητοποιήσει  ότι πρέπει να έχω τα δικά μου κριτήρια επιτυχίας  για να μπορώ ακόμη να αποκαταστήσω την εμπιστοσύνη στον εαυτό μου και την αγάπη μου για τη δουλειά
Συχνά δημοσιεύονται κείμενα και σκέψεις Άγγλων εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση και τις επιπτώσεις που αυτή έχει στον ίδιο τον εκπαιδευτικό και στη διδακτική. Μια αξιολόγηση που είναι συνδεδεμένη με τη μισθολογική εξέλιξή του και συνοδεύεται από τεράστια γραφειοκρατία.Μια τέτοια αξιολόγηση  έχει τα δικά της τυπικά κριτήρια, τα οποία δεν είναι ίδια με τα κριτήρια των εκπαιδευτικών που είναι καθημερινά μαζί με τους μαθητές τους.
Διαβάσαμε ένα τέτοιο κείμενο  εκπαιδευτικού στο theguardian το οποίο περιγράφει τις αρνητικές επιδράσεις της αξιολόγησης που αναφέρθηκαν. 
 fr-ed  http://fresh-education.blogspot.gr/

Μπορεί να νομίζουν ότι δε διδάσκω σωστά , αλλά εγώ έχω τα δικά μου κριτήρια

Πρόσφατα, ο προϊστάμενος μου ανακοίνωσε ότι δε μπορώ να πάρω αύξηση μισθού, παρά τη σκληρή εργασία μου στην τάξη πέρσι, γιατί τα αποτελέσματα της αξιολόγησής στο τμήμα μου δεν ήταν τόσο καλά. Αν ήθελα αύξηση θα έπρεπε να υποβάλλω επιπλέον αποδεικτικά στοιχεία για τη δουλειά μου στην τάξη.
Κατανοώ βέβαια ότι οποιαδήποτε αύξηση μισθών θα πρέπει να βασίζεται στο γεγονός ότι κάνω τη δουλειά μου σωστά .
Δεν ήμουν απογοητευμένος επειδή δε θα έπαιρνα αύξηση  ή ότι κάτι τέτοιο θα επηρέαζε την επαγγελματική μου σταδιοδρομία.
Απλά δεν ήξερα, μετά από τόσο σκληρή δουλειά, το πώς θα μπορούσα να εργαστώ ακόμα περισσότερο από ό, τι έκανα πέρυσι για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των μαθητών. Ελάχιστα ήταν τα βράδια που δεν ασχολούμουν με    εργασίες  του σχολείου στο σπίτι μου   το περασμένο  έτος .
Μετά από όλα αυτά έχω  συνειδητοποιήσει  ότι πρέπει να έχω τα δικά μου κριτήρια επιτυχίας  για να μπορώ ακόμη να αποκαταστήσω την εμπιστοσύνη στον εαυτό μου και την αγάπη μου για τη δουλειά.
Η κυβέρνηση ποτέ δε θα μπορέσει να κατανοήσει τα κριτήρια  της επιτυχίας    γιατί δεν λαμβάνει υπόψη ορισμένες από τις πιο σημαντικές πτυχές της εργασίας του εκπαιδευτικού.
 Αυτά είναι τα δικά μου κριτήρια . 

              H εργασία μου έχει επιτυχία όταν:

  • Οι μαθητές μου   κατανοούν δύσκολα γνωστικά αντικείμενα.
  • Μπορώ να ενθουσιάσω τους μαθητές μου για ένα θέμα   
  • Συζητάω με τους μαθητές μου καθώς φεύγουμε από την τάξη
  • Οι μαθητές μου   είναι ευτυχισμένοι και γελάνε.  
  • Οι μαθητές αισθάνονται ασφαλείς να εκφραστούν ελεύθερα  μέσα στην τάξη
  •  Οι μαθητές  συνεργάζονται και αλληλοϋποστηρίζονται στις εργασίες τους
  • Οι μαθητές μου αισθάνονται περήφανοι για την πρόοδο που έχουν 
  • Προσφέρω φροντίδα και ψυχική στήριξη σε μαθητές που το έχουν Ÿ  ανάγκη.
  • Οι μαθητές  μου   αισθάνονται καλά για την επιτυχία τους στα μαθήματα.


Αυτά είναι τα κριτήρια της επιτυχίας  για τους μαθητές μου .Τα κριτήρια αυτά 
είναι δύσκολο να τα θυμόμαστε σε ένα περιβάλλον που κατακλύζεται  από στοιχεία, 
έγγραφα , παρατηρήσεις , επιθεωρήσεις και μη ρεαλιστικές προσδοκίες .

 
 Διαβάστε   ολόκληρο το κείμενο  εδώ

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου