Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Ο υπουργός για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου

Ο υπουργός για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου

Η εκπαίδευση δεινοπάθησε από τους σχεδιασμούς μιας κατ' ευφημισμόν αξιολόγησης, η οποία απέβλεπε στην τιμωρία των εκπαιδευτικών και όχι στην ενίσχυσή τους, στην στερέωσή τους, στο δύσκολο έτσι κι αλλιώς και σε ιδιαίτερα δύσκολες επιπλέον συνθήκες.

Δεν έχουμε καταλήξει στον τρόπο που θα γίνει η κατά την άποψη του υπουργείου αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, είτε των σχολικών μονάδων, καταρχήν, είτε από κει και πέρα, όποια άλλη διαδικασία επιλέγει.

Τη δήλωση αυτή έκανε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ουπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, κατά τη συζήτηση για την επιλογή των νέων προέδρων και αντιπροέδρων  των  Συμβουλίων Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , και σημείωσε τα εξής:
-Ενα αίσθημα ελευθερίας στους εκπαιδευτικούς επικρατεί από τις εκλογές του Ιανουαρίου και μετά.
- Η εκπαίδευση δεινοπάθησε από τους σχεδιασμούς μιας κατ' ευφημισμόν αξιολόγησης, η οποία απέβλεπε στην τιμωρία των εκπαιδευτικών και όχι στην ενίσχυσή τους, στην στερέωσή τους, στο δύσκολο έτσι κι αλλιώς και σε ιδιαίτερα δύσκολες επιπλέον συνθήκες, εκπαιδευτικό έργο που επιτελούν. Σας το λέω από εμπειρία, από συζήτηση με εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε όλο το φάσμα των πολιτικών δυνάμεων, από τον Γενάρη και μετά του ’15, υπάρχει έχει πνεύσει  ένας άνεμος ελευθερίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.
-Το λέω αυτό, γιατί και η συζήτηση που κάνουμε για την επιλογή των Σχολικών Συμβούλων, αλλά και η συζήτηση που θα κάνουμε μετά για τα προσόντα και τις διαδικασίες των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, έχουν ένα κοινό υπέδαφος: Την δημοκρατική λειτουργία του σχολείου.
-Τη λειτουργία της σχολικής μονάδας στην βάση της συλλογικότητας, γιατί για εμάς ο σύλλογος των καθηγητών δεν είναι ένα διοικητικό όργανο, είναι κάτι περισσότερο.
-Είναι αυτός που με συλλογικό τρόπο και με προσωπική ευθύνη των συμμετεχόντων θα μπορεί να εμπνεύσει μια αποτελεσματική, σύγχρονη και δημοκρατική λειτουργία συνολικά του σχολείου, αυτό που ακούστηκε νωρίτερα ότι η εκπαίδευση είναι σχέσεις, βεβαίως, είναι σχέσεις σε πολλά επίπεδα εντός και εκτός του σχολείου, αλλά η σχέση αυτή, οι σχέσεις αυτές, είναι λογικό να αποδίδουν ενόσω δομούνται πάνω σε ένα πνεύμα δημοκρατίας και τολμώ να πω, και ελευθερίας στο σχολείο.
ΠΗΓΗ: ESOS

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου